Dirty Secret
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.


Dirty Secret
 
PääsivuLatest imagesHakuRekisteröidyKirjaudu sisään

 

 Lue ennen kuin liityt!

Siirry alas 
KirjoittajaViesti
Romihi
Pomottaja
Romihi


Viestien lukumäärä : 168
Join date : 26.10.2009
Ikä : 30
Paikkakunta : Hamburg

Lue ennen kuin liityt! Empty
ViestiAihe: Lue ennen kuin liityt!   Lue ennen kuin liityt! Empty11/21/2009, 00:06

Sivumme ei ole tällä hetkellä kovin monipuolinen joten ohjeistan hieman täällä.

Mistä on kyse?

Dirty Secret on realismiin pyrkivä foorumilla pelattava roolipeli. Aiheena on normaali brittiläinen lukio, mikä on ansainnut Iso-Britannian homoystävällisimmän koulun tittelin. Tästä syystä käsi kädessä kävelevää homoparia, kiihkeästi toisiaan suutelevaa lesboparia tai biseksuaaliksi osoittautunutta opettajaa ei tuijoteta kieroon tai vältellä, kuin suuntautuminen olisi tarttuva. Koululla on asuntolat tytöille sekä pojille.

Tässä roolipelissä pelaajat kehittelevät itse juonet, ihmissuhteet ja yrittävät pitää ne kasassa. Koska roolipeli saattaa sisältää homoparituksien lisäksi intiimejä kohtauksia, kiroilua, väkivaltaa ja päihteitä, ei paikkaa suositella perheen nuorimmille tai homofoobikoille. Liittyminen on täysin oman harkintasi varassa. Jos siis koet olevasi tarpeeksi kypsä ja motivoitunut tämän roolipelin suhteen, mikään ei estä sinua katselemasta ympärillesi.

Liittyminen?

Jos koet roolipelimme olevan juuri sinua varten, ole toki hyvä ja liity mukaan! Saat rekisteröityä foorumille vasta, kun hahmosi on hyväksytty.

Ohjeita

Kerro hieman itsestäsi:

Onko sinulla aikaisempaa kokemusta roolipeleistä?
Minkä ikäinen olet?
Nimimerkkisi jolla haluat liittyä foorumiin?

Hahmo:

Nimi?
Sukupuoli?
Seksuaalinen suuntautuminen?
Ikä/syntymäpäivä?

Luonne?
Ulkonäkö? (Kuvaksi kelpaa itse piirretty tai 'normaali' kuva.)
Tausta?
Mistä hahmosi pitää?
Mistä hahmosi ei pidä?
Nippelitietoa?
Muuta?
Kuva?

Muista mainita onko hahmosi oppilas vai opettaja!
Oppilas voi olla iältään 16-19
Opettaja mielellään 24 ylöspäin.
Hahmot eivät saa olla mielellään suomalaisia.

Miksi hahmoani ei hyväksytty?

Syynä voi olla hakemuksesi taso. Sinun kannattaa panostaa jokaiseen kohtaan huolella ja kuvailla hahmoasi mahdollisimman tarkasti. Hyvin kirjoitettu tausta kertoo muille pelaajille hieman, millaista elämää hahmosi on elänyt ennen, minkä näköisestä hahmosta on kyse jne.
Panostathan mahdollisimman huoliteltuun suomen kieleen, kiitos.
Puhekielikin on toki sallittua roolipelissä, mutta rajansa silläkin.
Lue ensin muutamien käyttäjiemme hahmoesittelyjä, emme arvosta kahtatoista samat ominaisuudet omaavaa hahmoa. Persoonallisuus on plussaa.
ATM meillä on kiintiö täysi juonittelevista teiniprinsessoista, anorektikoista, narkkareista ja entisistä sellaisista.
Jos hahmoasi ei hyväksytä jostain tässä esitetystä syystä, voit yrittää hakea uudelleen.

Pelatessa

Peliviestit kirjoitetaan yksikön 3. persoonassa (hän) ja joko imperfektissä tai preesensissä (hän meni / hän menee). Kerronta on tarinamuotoista, joten tähtiä ei käytetä tekemistä kuvastamaan

Näitä vältämme pelatessamme yms:

Esim1: "No voinhan minä yrittää :D", tyttö sanoi.
En tiedä mitä pitäisi ajatella puhuttavan lauseen perässä olevasta :D -merkistä. Mitä hän sillä yrittää sanoa?

Esim2: "En mä oikein tiedä...", poika mutisi.
Tarkoittaako poika sanoa "En mä oikein tiedä piste piste piste"? Eli ei siis näin!

Esim3: //sori, vähän lyhyt ja tökkivä viesti -.-//
Pelin ulkopuolelta olevat kommentit yms. eroittelemme viestin alkuun tai loppuun.

Esim4: "Voi vittusaatanaperkelehemmetti!", poika raivosi.
Kirosanoja saa käyttää, mutta tässäkin asiassa kohtuus olisi sallittua.

Esim5:
Emme puhu hahmoista minä muodossa.
Väärä tapa: "Voinko auttaa sinua?", minä kysyin.

Voit korvata toistamista välttääksesi nimen esim. hahmoasi kuvaavalla adjektiivilla jne.
Mainitse kuitenki hahmosi nimi ainakin kerran viestissäsi.

Oikea tapa: "Voinko minä auttaa sinua?", Linnea kysyi.
Oikea tapa: "Voinko minä auttaa sinua?", tummahiuksinen tyttö kysyi.
Oikea tapa: "Voinko minä auttaa sinua?", tyttö kysyi.

Hymiöt sallittuja kohtuullisissa määrissä
Esim3:n esittämässä tilanteessa.

***

Jos pelinne juoneen kuuluu huomattava väkivalta tai intiimit kohtaukset, mainitkaa asiasta otsikossa.
Jos ette tiedä aloittaessanne, tuleeko kyseisiä kohtauksia olemaan, editoikaa se myöhemmin.

Muuta?

Emme ota vastuuta hahmojenne esittelyissä käyttämistänne kuvista.
Esim. autohittaus ja munchaus eivät ole sallittuja, ellei niistä ole erikseen sovittu.
Jos et tiedä, mitä kyseiset termit tarkoittavat, katso täältä!
Floodaaminen (eli useamman viestin kirjoittaminen peräkkäin samaan topicciin) kielletty. Jos haluat muuttaa tai lisätä viestiisi jotain, käytä muokkaa - toimintoa.
Varsinaista hahmorajaa pelissä ei ole yhtä pelaajaa kohden, mutta pidä mielessäsi että sinun täytyy yrittää pelata hahmoillasi tasapuolisesti.
Hahmo voi olla mukana useammassa kuin yhdessä pelissä.
Kaipaisimme tällä hetkellä lisää henkilökuntaa!!

Entä jos en pääse pelaamaan syystä x tai ö?

täällä on alue poissaolojen ilmoittamiseen.
Syytä ei tarvitse tarkemmin eritellä, jos ei halua. Kuitenkin on kohteliasta mainita hiljentymisestä, ettei pelikaverit ihmettele katoamista.
Ilman ilmoittelua hiljentyneet pelaajat poistamme reilun kuukauden epäaktiivisuuden jälkeen.

Jäikö jokin askarruttamaan?

Kysymyksiä voit lähettää Romihille tai Paprikalle.

Viihtyisiä hetkiä Dirty Secretissä!
Takaisin alkuun Siirry alas
 
Lue ennen kuin liityt!
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Dirty Secret :: Dirty Secret :: Tiedote- ja kysymysnurkka-
Siirry: